Befejeződtek az árvízi telefonos adománygyűjtések – A Nemzeti Segélyvonalon adakoztak a legtöbbet

Létrehozás: 2010. szeptember 02., 13:39 Legutolsó módosítás: 2010. szeptember 02., 13:40

Budapest – Összesen 841 000-en hívták a 1752-es Nemzeti Segélyvonalat, amivel (nem végleges adatok szerint) 205 millió forintot adományoztak honfitársaink telefonon az ez évi ár- és belvízkárosultaknak – tudta meg az evangelikus.hu a Nemzeti Segélyvonal Alapítványtól.

A 1749-es segélyvonalat üzemeltető telekommunikációs cégek 150 millió forintot, míg a kormányzati Összefogás Vonala mindösszesen
18 millió forintot gyűjtött. Az eltérés még szembetűnőbb, ha tudjuk, hogy a Nemzeti Segélyvonalon csak a Telekom és az Invitel előfizetői tudtak adakozni (amely a magyar telefóniának csak 53 százaléka), ám így is az összes telefonos adomány 56 százalékát a 1752-n
keresztül adták a jó szándékú támogatók.

A 2010. ÉVI ÁRVÍZI TELEFONOS ADOMÁNYGYŰJTÉSEK ÖSSZEGZÉSE:
Az adatok:
1. A gyűjtés kezdeményezője és technikai telefonszáma
Hívások száma
2. Telefonos adományok bruttó értéke (M Ft)
3. Az adományozó előfizetők számára elérhető hálózatok (%)
4. Egy hívás bruttó értéke (hívás/Ft)
5. Gyűjtési időszak
6. Az adomány továbbítója

A szervezetek

1. Nemzeti Segélyvonal (1752)   841 000   205 (plusz 65 M Ft közvetlen*)   53  (csak a Magyar Telekomé és Invitelé)   250   május 19.
 augusztus 31.   az 5 legnagyobb magyar karitatív szervezet**
2. Telekommunikációs cégek (1749)   745 000   150   100 (Az összes szolgáltatóé***)   200   május 19. augusztus 9. Magyar Vöröskereszt
3.   Magyar Kormány (1749)  Együtt az ország  (Összefogás Vonala)    89 000     18   100 (Az összes szolgáltatóé***)   200   augusztus 10.
 augusztus 31.  az 5 legnagyobb magyar karitatív szervezet**

* Közvetlen banki utalások a Nemzeti Segélyvonal számlájára ** Katolikus Karitász, Magyar Baptista Szeretetszolgálat, Magyar Máltai Szeretetszolgálat, Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, Magyar Vöröskereszt

*** A 1749 hívható volt a teljes magyar telefonhálózatból (Invitel, Magyar Telekom, Telenor, UPC, Vodafone).

Iklódi András, a Nemzeti Segélyvonal alapítója szerint a markáns
különbségnek vélhetően az az oka, hogy mögöttük tisztán civil szervezetek állnak, és úgy tűnik, hogy civil felszólításra szívesebben adakoznak honfitársaink, mintha ugyanerre az állam vagy a telekommunikációs cégek kérik őket. Ráadásul a közvetlen
adományokkal együtt ők 220 millió forintot már júniustól át is adtak a
mögöttük álló 5 legnagyobb karitatív szervezetnek folyósításra. Arról, hogy a másik két gyűjtésnél mennyi adományt folyósítottak, egyelőre sem a telekommunikációs cégek, sem az Összefogás Vonala nem tett közzé számokat.

Iklódi András súlyos tévedésnek tartja azt, hogy a Vodafone, a Telenor és a UPC nem tette lehetővé a Nemzeti Segélyvonal hívását hálózatukban. Emiatt minimum 100-120 millió forint eltűnt az éterben, mivel e társaságok jó szándékú előfizetői  elindították a hívásokat, csak azok nem értek célba! A 1752-től távol maradó három telekommunikációs cég megfontolásait fenti gyűjtési eredmények nem
igazolták vissza. A Magyar Telekom és az Invitel ugyan néhány forintos
rendszerhasználati díjat számolt fel a 1752-es vonal kiszolgálásáért, ám ha ők is távol maradtak  volna, úgy a károsultakhoz több mint 200 millió forint nem jutott volna el.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben