Magzat Obama betiltva

Létrehozás: 2009. február 13., 10:51 Legutolsó módosítás: 2009. február 13., 11:03

Washington - "Ennek a gyermeknek kilátástalan a jövője. Apja el fogja hagyni. Egyedül maradt édesanyja küszködések közepette fogja felnevelni. Nehéz sorsa ellenére azonban megtalálja a helyét a világban. Ebből a gyermekből lesz az első afro-amerikai elnök. Gondolj bele a lehetőségbe!" Az idézet annak a kisfilmnek a szövege, amely az utóbbi napokban kavart vihart az Egyesült Államokban. Forrás: Heti Válasz

A CatholicVote.org nevű életvédő szervezet ugyanis az általa készített művet az NBC tévétársaság műsorában akarta fizetett hirdetésként bemutatni, és nem is akármikor, hanem január végén, az amerikaifutball-bajnokság döntőjének - a híres Super Bowl - reklámszünetében, amikor a mérkőzés amerikaiak tízmillió szögezi a képernyők elé.

Az NBC azonban nem volt hajlandó levetíteni az alkotást, mondván: nem szokott teret adni politikai és egyéb tematikus kampányoknak. A film készítői nem fogadták el az érvelést, mert szerintük a csatorna korábban igenis helyet adott társadalmi célú hirdetéseknek, ezért cenzúrát kiáltottak. Annál inkább értetlenkedtek a tévétársaság döntése ellen, mert, mint hangsúlyozták, filmjükben, bár az kétségtelenül hatásos, sőt akár meghökkentőnek is nevezhető motívumra épül, nincs semmi sértő. Sőt más, az abortusz ellen olykor erőszakosan küzdő szervezetekkel ellentétben ők nem agresszív, elrettentő módon közelítettek a kérdéshez.

„Nincs semmi kivetnivaló ebben a pozitív hangvételű, az élet védelmét pártoló hirdetésben. Egy kedves ultrahang-felvételt mutatunk be - olyan képet, amelyet az NBC anyacége, a GE éveken keresztül alkalmazott. Gratulálunk Barack Obamának, hogy ő lett az első afro-amerikai elnök, és arra kérjük az embereket, gondoljanak bele abba a lehetőségbe, amelyet minden emberi élet kínál" - nyilatkozta Brian Burch, a CatholicVote.org elnöke.

Brunch egyúttal felhívta a figyelmet egy másik filmre, amelyet az NBC - bizonyos finomítások után - a jelek szerint hajlandó lett volna sugározni. Egy vegetáriánus étkezést népszerűsítő szervezet - a PETA - alkotásáról van szó, melyben egy különféle zöldségekkel szexuális életet élő nő látható, lenge öltözetben és kihívó pozíciókban, a következő szlogennel: „Felmérések bizonyítják, hogy a vegetáriánusoknak jobb a szexuális életük". A csatorna először ezt a filmet is visszadobta, és a hirdetésért felelős részleg egyik vezetője azt írta a szervezetnek: ahhoz, hogy a szpotot bemutassák, meg kellene vágni. „Az NBC azt állítja, hogy nem sugároz kampánycélú reklámokat, de ez nem igaz. Hiszen hajlandók lettek volna sugározni a PETA hirdetését, feltéve, hogy tompítják a film szexuális vonatkozásait. A mi hirdetésünk sokkal kevésbé provokatív, és egyáltalán nem vitatható" - mondta Burch.

Mivel azonban az életvédő szervezet nem tudta meggyőzni az NBC-t, a videót feltették az internetre, ahol néhány nap leforgása alatt több mint 700 ezren nézték meg, Barack Obama beiktatásának napján pedig bekerült a YouTube tíz legnézettebb filmje közé.

Az Obama-életvédő film itt, a vegetáriánus kampányvideó pedig itt tekinthető meg.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben