Osztrák szakemberek analizálják a Győr-Moson-Sopron megyei gyógypedagógiai ellátó-rendszert
Osztrák gyógypedagógia szakos főiskolai hallgatók és oktatók a magyar gyógypedagógiai ellátó rendszert tanulmányozzák hétfőtől egy héten át Győr-Moson-Sopron megyében. A szakmai tanulmányutat a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kara és a keresztény egyházak által fenntartott bécsi pedagógiai főiskola együttműködése keretében szervezték, mondta Zajdó Krisztina egyetemi docens, a Apáczai kar gyógypedagógiai tanszékének vezetője az MTI-nek. Forrás: MTI
Az osztrák főiskolások a Győrött működő kar hallgatóinak látogatását viszonozzák, a magyar főiskolások korábban az osztrák képzési rendszerrel ismerkedtek. Egyebek között a tanulási zavarokkal küzdő kisdiákok és az értelmi fogyatékos gyermekek ellátásáról szereztek tapasztalatokat, ismertette a tanszékvezető.
Zajdó Krisztina hangsúlyozta: a gyógypedagógus szakma keresett az Európai Unióban, sőt a tengeren túl is, a diplomás gyógypedagógusok bárhol el tudnak helyezkedni. Ezért is fontos, hogy megismerjék az ellátások különféle megoldásait, amelyek országonként nemcsak hasonlóságokat mutatnak, de eltérőek is lehetnek.
Az együttműködés keretében a hallgatók német-magyar nyelvű szótárat állítanak össze gyógypedagógiai témakörben, a két felsőoktatási intézmény oktatói pedig kétnyelvű tanulmánykötetet jelentetnek meg. A tanulmányok a két ország ellátórendszerének főbb elemeit hasonlítják össze.
Az együttműködést az Európai Unió Ausztria-Magyarország határon átnyúló oktatási projektje támogatja. A projektben magyar részről csak németül beszélő hallgatók vehetnek részt, mert az egész program német nyelvű. Így azonban módjuk nyílik a magyar hallgatóknak némettudásuk bővítésére is.