Katolikusok, gyertek haza!

— Felvéve: , ,
Létrehozás: 2009. május 04., 15:30 Legutolsó módosítás: 2009. május 04., 15:33

Sokszor szidjuk a tévét, az internetet, a sajtót mint a butítás eszközét, a közösségek és a hagyományos értékek rombolóját. Öröm néha az ellenkezőjére példát találni. Az egyházak is gyakran szapulják a médiát, az internetet, de arra is van példa, hogy nagyszerűen használják a kommunikációs eszközöket. Az Arizona állambeli Phoenixben egy tévés és internetes kampány eredményeként az elmúlt évben csaknem százezren tértek vissza a katolikus egyházba. Forrás: Magyar Hírlap / Szerdahelyi Cosngor

A kampány a Katolikusok, gyertek haza! elnevezést kapta. Az egyházmegyében a jelentősebb helyi tévécsatornákon fő műsoridőben rövid, reklámhosszúságú filmeket sugároztak, amelyekben egyrészt bemutatták mindazt a sok követendő kezdeményezést, ami a kétezer éves egyház nevéhez főződik, másrészt egy-egy hívő elmesélte dióhéjban, milyen utat tett meg, míg rátalált a katolikus vallásra és hogy miért érzi jól magát az egyház tagjaként.

"Azt szerettük volna elmondani a hitük gyakorlását valami ok miatt szüneteltető katolikusoknak, hogy visszavárjuk őket" – mondta a kezdeményezés céljáról Thomas J. Olmsted phoenixi püspök.

"Az arizonai város lakosságán teszteltük az ötletet, és eredményesnek bizonyult – jelentette ki Tom Peterson, az ötletgazda és a Katolikusok, gyertek haza! honlap gazdája, illetve a kampányból kialakult mozgalom elnöke. – Az internetes oldalunkat az Egyesült Államok valamennyi államából sokan látogatják, és kezdeményezésünkre a világ nyolcvan országában sikerült felkeltenünk az érdeklődést."

Az év folyamán további tizenöt amerikai egyházmegyében is elindul a Katolikusok, gyertek haza! hirdetéssorozat, és a tervek szerint 2010-ben az országos, vagyis a nagy nemzeti tévécsatornákon is megjelennek a vallásukat nem gyakorló katolikusokat visszaváró hirdetések.

"A mi családunk minden fajból építkezik – így az egyik phoenixi hirdetés. – Fiatalok és öregek, gazdagok és szegények, nők és férfiak, bűnösek és szentek vagyunk." A kétperces hirdetéssorozat egyes epizódjaiban bemutatják, hogy milyen áldozatokat hoznak a katolikusok az egészségügy, az oktatás és a karitatív munka terén, a mindenkit szolgáló intézményhálózatuk fenntartásáért és bővítéséért, illetve mit tesz az egyház a házasságok tartósságáért, a családokért, a Biblia tanításának megismertetéséért és a szentségek kiszolgálásáért.

A hirdetési sorozat utolsó epizódjaiban olyanok szólaltak meg, akik korábban valami okból eltávolodtak az egyháztól, de visszatértek, és friss, örömteli élményeiket osztották meg a nézőkkel.

A hirdetési kampányt adományokból fedezték. Több mint egymillió dollárt ajánlottak fel a hívek az első szellemes, professzionálisan elkészített hirdetések láttán. Az eredmény nem is váratott magára. Városszerte megélénkült az egyházközségi élet. Az egyházmegye plébániáinak ajtaján egyre többen kopogtattak, akiknek befogadása, a közösségekbe integrálása, az egyéni problémákra való személyes válaszadás természetesen nem kis feladatot jelentett a papoknak, a hitoktatóknak és a híveknek. Felpezsdült az élet, a kampány mindenkit gazdagított. A "hűségeseket" is és a visszatérőket is. Az egyházmegye sok plébániáján Üdvözöljük a visszatérő katolikusokat címmel programokat indítottak.

Az egyik helybeli plébános szerint a kezdeményezés célja, hogy a személyes problémák, családi válságok miatt eltávolodottak felismerhessék, hogy valami nagyon fontos hiányzik az életükből. A tavaly húsvétig tartó phoenixi kampány után fél évvel azt tapasztalták, hogy az egyházmegye templomaiban átlag tizenkét százalékkal nőtt a templomok látogatottsága.

Bárkit, bárhová is sodort az élet, van visszaút az egyházba – ez volt a fő és maradandó üzenete a kampánynak. "És ami ugyanilyen fontos – mondta az egyházmegye evangelizációs irodájának vezetője és a kampány egyik értelmi szerzője –, hogy százával, ezrével érkeztek a telefonhívások és az e-mailek, amelyek lényege: »Büszkeséggel tölt el, hogy katolikus vagyok, és segíteni akarok másoknak.«" Vagyis az egyház alapvető küldetése, a missziós lelkület felpezsdítette az életet az egyházmegyében.



Az Egyesült Államok legnépesebb egyháza

Amerika dominánsan protestáns hagyományú ország, és a sok száz protestáns felekezet híveinek létszáma együttvéve meghaladja a katolikusokét. A legnépesebb egyház azonban a katolikus. A 2005-ös adatok szerint az Egyesült Államok népességének 23 százaléka (65 millió) katolikus. Ezzel a világ legnépesebb katolikus országai között is előkelő hely illeti meg. Brazília, Mexikó és a Fülöp-szigetek után az Egyesült Államok a negyedik. A tengerentúlon vallásosabbak az emberek, mint Európában. A katolikusok 33 százaléka rendszeres vasárnapi templomba járó. Évről évre növekszik eközben a magát vallástalannak tartók száma. Ma az amerikai népesség 13 százaléka sorolja ide magát. Évente százezer megkeresztelt katolikus hagy fel a rendszeres templomba járással, vallásgyakorlással. A katolikus házasságok harmada-fele válással végződik. A Katolikusok, gyertek haza! kampánynak ők a célközönsége.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben

Kampány

Elküldte Angyal Gabriella idő 2009. május 04., 22:18
Isten célközönsége pedig az ember! Ő pedig, Krisztushoz hívogat!