A baloldali aktivisták nem mennek diktafonnal a templomokba

Létrehozás: 2010. március 04., 10:53 Legutolsó módosítás: 2010. március 04., 10:54

A hivatalos kampány félidejénél járunk, ám még mindig nem ért véget a furcsa háború időszaka. A sok elemző által várt áttörés az ötödik héten sem következett be. Halasi Endre, a Méltányosság Politikaelemző Központ munkatársa szokásos heti elemzésében a passzív kampányról ad képet a stop.hu-nak. Forrás: stop.hu

A „verseny” intenzitásáról mindennél többet elárul, hogy a táborok közti ütésváltások helyett a héten két, leginkább csak a szocialista szavazókat érintő téma kapta a legnagyobb figyelmet a média részéről, olvasható a Méltányosság Politikaelemző Központ írásában. Érdekes kérdés, persze, hogy ki szivárogtatta ki az őszödi beszéd hangfelvételét, vagy éppen, hogy a második forduló előtt visszaléptesse-e az MSZP saját jelöltjeit a fideszesek/kereszténydemokraták javára a Jobbik váratlan sikere esetén.

A pártok szokatlan passzivitása már eddig is irracionálisnak tűnt a korábbi választások alkalmával igen jól bevált modellek alapján, mostanra azonban kezd egyenesen úgy tűnni, hogy a valóság olyannyira eltávolodott a jelenleg alkalmazott modelltől, hogy azt, egy időre legalábbis, le kell cserélniük az elemzőknek.

 

A 2002-es és 2006-os hazai kampányok tökéletes megvalósulásai voltak e szemléletnek: a pártok hatalmas – máig sem ismert nagyságú – összegeket áldoztak arra, hogy a „csapból is ők folyjanak". Szinte minden óriásplakát, tévés és rádiós reklámspot arra bíztatta az embereket, hogy adják szavazatukat az MSZP-re vagy a Fideszre, de a két nagy párt mögött a kisebbek sem maradtak le sokkal, az SZDSZ és az MDF reklámjait sem kerülhette ki senki.

Napjainkban ezzel szemben azt látjuk, hogy a pártok nem kifelé, a széles társadalom felé fordulnak, hanem túlnyomó részt saját szekértáborukhoz beszélnek.

A baloldali aktivisták nem mennek diktafonnal a kezükben templomokba, hogy lerántsák a leplet az egyház elfogultságáról, a jobboldaliak pedig nem viselnek kokárdát a választásokig, hogy mindenkinek megmutathassák, mi a helyes. Hiszen a saját táboruk már úgyis tudja, a többiekért pedig már nem harcolnak.

E jelek szerint a magyar politikai verseny egy időre bezárult, a kampány célja ma nem a bizonytalanok és a másik oldalon állók meggyőzése, hanem a saját tábor minél nagyobb arányú mozgósítása.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben