Átalakulóban a könyvpiac? – 15 százalékkal növelte forgalmát a Harmat Kiadó

Létrehozás: 2011. október 24., 13:46 Legutolsó módosítás: 2011. október 24., 13:47

Budapest – Az általános könyvpiaci tendenciákkal ellentétben 15%-kal növelte családi és párkapcsolati könyveinek forgalmát a Harmat Kiadó. A cég vezetője szerint ennek hátterében elsősorban az állhat, hogy az elmúlt időszakban ugrásszerűen növekedtek a kapcsolati problémák a magyar lakosság körében. A kiadó vezetője a most zárult Frankfurti Könyvvásár tapasztalatait összegezve hosszú távon komoly változást prognosztizál a hazai könyvpiacon is. Forrás: Harmat Kiadó

Míg a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése által közzétett adatok szerint a könyvpiaci forgalom visszaesése 2010-ben már 9%-os volt, addig az utóbbi két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest 15%-kal növelte családi és párkapcsolati könyveinek forgalmát a Harmat Kiadó.

„Az általános értékválságnak köszönhetően egyre több a probléma a házasságok, a szülő-gyermek kapcsolatok és az önismeret terén is, így fokozottabb a kereslet az ebben segítséget nyújtó szakirodalomra” – utalt a forgalomnövekedés okaira dr. Herjeczki Kornél, a hazai könyvpiacon több mint húsz éve jelen lévő, elsősorban kapcsolati témájú könyveiről ismert keresztény kiadó ügyvezetője.

Az olvasói elvárásokat tekintve is megindult a változás. Egy, a kiadó által gondozott, szintén párkapcsolati és családi témákra fókuszáló magazin, a Family olvasói körében végzett felmérés szerint a magyar olvasók a hagyományos tanácsadó típusú könyvek mellett egyre inkább igénylik az önálló véleményalkotásra alkalmas mindennapi élethelyzetek, történetek bemutatását. A kutatás eredményét figyelembe véve a Harmat a kapcsolati könyvei terén idén elmozdult az ismeretterjesztő irodalom irányából a regény felé, sikerrel. A népszerű párkapcsolati tanácsadó, Gary Chapman könyveinek feldolgozásából született regénysorozat ugyanis igen jól szerepel a hazai könyvpiacon.

A Harmat tapasztalatai szerint nemzetközi szinten még erőteljesebb a megújulás igénye. A világ legnagyobb könyves seregszemléjén, az idei Frankfurti Könyvvásáron az új típusú élethelyzetekre reagálva a nagy keresztény kiadók kínálatában is megjelentek például a „patchwork családokat” és a gyermeküket egyedül nevelő szülőket segítő könyvek. De a vásár legaktuálisabb témája a „storytelling” jövője, a megváltozott élettempóhoz és információszükséglethez való alkalmazkodás, vagyis az olvasmányok minél komplexebb, multimédiás megjelenítési lehetősége volt.

„Az összetettebb tartalmak iránti igény, az e-book térnyerése világszinten olyan mértékben növekszik, hogy hosszabb távon egyetlen hazai kiadó sem kerülheti el, hogy lépjen ezen a területen”– fogalmazott a közeljövő szükségszerű változásaira utalva a kiadó vezetője, aki kísérleti lépésként a Family magazinnal idén csatlakozott a digitális lappiachoz is. A kiadó ezzel újabb olvasói szegmens, többek között a külföldön élő magyarok, másrészt azok elérését is megcélozta, akik életmódjukból, vagy eltérő médiahasználati szokásaikból adódóan eltávolodtak a papíralapú olvasástól, de igénylik a határozott értékrendet valló, jól szerkesztett minőségi tartalmakat. A kiadó a piac folyamatos monitorozásával, valamint a digitális lappiaci szereplésével szerzett tapasztalatait az e-könyv-kiadás irányában való továbblépéséhez is fel kívánja használni. 

A Harmat Kiadói Alapítványról

Az elsősorban családi és párkapcsolati könyveiről ismert, de a gyermekirodalomtól az egyetemi tankönyvekig terjedő széles skálát felölelő keresztény szellemiségű kiadó több mint 20 éve van jelen a hazai könyvpiacon. A kiadónak eddig közel 350 kiadványa több mint másfél millió példányban kelt el. A Harmat célja, hogy színvonalas irodalommal segítse a kereszténység iránt érdeklődőket a hitbeli és életvezetési kérdésekben, valamint a természet- és a társadalomtudományok számos területén. A kiadó legismertebb könyvei közé tartozik többek között dr. Ross Campbell: Életre szóló ajándék című kötete vagy Gary Chapman több százezer példányban kiadott Egymásra hangolva könyvsorozata.

A Family magazinról

A német Family magazin ötlete nyomán 2007-ben jelentette meg a magyarországi Familyt az SCM Keresztény Média Alapítvány. A kizárólag magyar szerzők írásaival, az elsősorban családi- és a párkapcsolati, gyermeknevelési kérdésekkel foglalkozó, negyedévente megjelenő keresztény szellemiségű magazint 2008-ban vette át portfoliójába a Harmat Kiadó. A lap 2011-től digitális formában is elérhető.

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben